Επιλέγοντας ρόλους στην τάξη

Creativity-Flow-People-Education-Design-BackgroundsΟι υπολογιστές έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας…το σημείο κλειδί για τους εκπαιδευτικούς είναι η αξιοποίηση της τεχνολογίας με τέτοιο τρόπο που να βοηθάει τους μαθητές να φτάσουν μόνα τους στη γνώση. Να αναπτύξουν μεταγνωστικές δεξιότητες και να καλλιεργήσουν έτσι την κριτική σκέψη. Η τελευταία είναι αυτή που θα τους βοηθήσει στην κατανόηση ζητημάτων αλλά και στη δημιουργία προσωπικής άποψης γι’ αυτά. Ένας απλός τρόπος για να αξιοποιήσει ο δάσκαλος την τεχνολογία εντός της τάξης είναι να δώσει διάφορους ρόλους στους μαθητές του. Όπως στην κοινωνία

professions

 ο καθένας έχει ένα επάγγελμα έτσι και στην μικρή τάξη ο καθένας θα μπορούσε να επιλέξει κάτι ανάλογο. Ο δάσκαλος θα μπορούσε να δώσει στον κάθε μαθητή ένα επάγγελμα, γιατρός, δικηγόρος, δήμαρχος, ακτιβιστής, ζαχαροπλάστης. Τα παιδιά θα έπρεπε ανάλογα με τους ρόλους τους να αναζητήσουν πληροφορίες στο διαδίκτυο για το επάγγελμά τους και να το παρουσιάσουν σε μορφή Powerpoint στους υπόλοιπους συμμαθητές τους. Μέσα από την εκάστοτε παρουσίαση θα μπορούσαν να προκύψουν διάφορα ζητήματα, για παράδειγμα η αεροσυνοδός επισκέπτεται ξένες χώρες, έτσι το μάθημα γίνεται διαθεματικό. Όχι μόνο μαθαίνουμε για τη δουλειά της αεροσυνοδού αλλά και για μία χώρα στην οποία ταξίδεψε. Εμπλέκουμε τους μαθητές σε ενεργούς διαλόγους
μεταξύ τους,για παράδειγμα αν κάποιος είναι επιβάτης του αεροπλάνου και συνομιλεί είτε με άλλους επιβάτες είτε με την αεροσυνοδό στα αγγλικά. Έτσι,το παιδί μαθαίνει να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για τη συλλογή πληροφοριών, το Powerpoint για την προβολή τους, αλλά και το διάλογο με τους συμμαθητές του.

Eνδεικτικά αναφέρονται τα παρακάτω :

Ο δήμαρχος θα μπορούσε να παρουσιάσει τι θα κάνει για να καλυτερεύσει η πόλη.

Ο ζαχαροπλάστης τα πιο ωραία γλυκά της πόλης του αλλά και παραδοσιακά γλυκά α

πό άλλες πόλεις.

Ο δικηγόρος θα μπορούσε να παρουσιάσει τα δικαιώματα των παιδιών.

Ο ακτιβιστής να μιλήσει για το περιβάλλον.

Ο γυμναστής να τους μιλήσει για το ποδήλατο.

Ο διατροφολόγος για τη διατροφή.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s