Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια ως τρόπος μάθησης

ImageΗ ψηφιακή τεχνολογία και ειδικά τα ηλεκτρονικά παιχνίδια καταλαμβάνουν σημαντική θέση στη ζωή των παιδιών στη σημερινή εποχή. Τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν παιχνιδομηχανές και να γίνονται ειδικοί στα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Έρευνες αποκαλύπτουν ότι οι νεαροί άνθρωποι μέχρι την ηλικία των 21 ετών θα έχουν ξοδέψει 10,000 ώρες παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Συνεπώς, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια θα έπρεπε να τραβήξουν την προσοχή των εκπαιδευτικών καθώς τους δίνουν ένα δυναμικό και πρωτοποριακό τρόπο να διδάξουν αλλά και ένα νέο τρόπο μάθησης για τα παιδιά. Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι σημαντικά καθώς παρουσιάζουν εικονικούς κόσμους οι οποίοι δεν αξιοποιούν απλώς μεμονωμένες δεξιότητες αλλά εμπεριέχουν και κοινωνικές πρακτικές. Παρόλα αυτά, το ερώτημα που εγείρεται είναι ο τρόπος με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί θα χρησιμοποιήσουν τα παιχνίδια σαν αποτελεσματικά εκπαιδευτικά εργαλεία. Το σημείο κλειδί είναι ο τρόπος χρήσης των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Η απλή ένταξη των ηλεκτρονικών παιχνιδιών στο αναλυτικό πρόγραμμα δε σημαίνει ότι ενσωματώνονται στη μαθησιακή διαδικασία. Ηχρήση της τεχνολογίας δεν μπορεί από μόνη της να βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν κριτική ικανότητα. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο απαιτείται σωστός σχεδιασμός των μαθησιακών δραστηριοτήτων και κατάλληλος χειρισμός από την πλευρά του εκπαιδευτικού.

Οι μαθητές θα πρέπει να εμπλακούν με τη μαθησιακή διαδικασία μέσω της τεχνολογίας ώστε να : α) κατανοήσουν τις θεωρίες, β) κατακτήσουν τη γνώση μέσω της αυτόνομης και ανακαλυπτικής μάθησης, γ) να καλλιεργήσουν κριτικές δεξιότητες, δ) να αναπτύξουν μεταγνωστικές δεξιότητες, ε) να αλληλεπιδράσουν και να επικοινωνήσουν, στ) να είναι ενεργοί χρήστες της γνώσης.

 Οι εικονικοί κόσμοι των παιχνιδιών κάνουν δυνατή την ανάπτυξη αποτελεσματικών κοινωνικών πρακτικών, δυναμικών ταυτοτήτων και καλλιέργεια αξιών. Επιπλέον, σε ένα εικονικό περιβάλλον οι παίκτες συμμετέχουν σε νέους κόσμους, αναλαμβάνοντας νέους ρόλους που σε άλλες συνθήκες δε θα είχαν τη δυνατότητα να λάβουν, επιτρέποντας έτσι στους ανθρώπους να σκέφτονται, να πράττουν και να μιλούν με νέο τρόπο.

Ο σημαντικότερος παράγοντας για τη χρήση των παιχνιδιών στην τάξη είναι η κινητοποίηση των παιδιών και Imageη εμπλοκή τους με τη γνώση. Οι άνθρωποι παίζουν παιχνίδια επειδή η διαδικασία είναι περισσότερο ελκυστική από τη διαδικασία της μάθησης η οποία είναι επίπονη. Επιπλέον, ένα σημαντικό πλεονέκτημα των παιχνιδιών είναι η ανάπτυξη της λογικής σκέψης και των δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων. Επίσης, μέσω των εικονικών κόσμων οι χρήστες μπορούν να καλλιεργήσουν δεξιότητες με ασφάλεια χωρίς να αντιμετωπίζουν τους κινδύνους και τις συνέπειες του αληθινού κόσμου. Για παράδειγμα, τα άτομα με αυτισμό μπορούν να καλλιεργήσουν κοινωνικές δεξιότητες μειώνοντας τις επιπτώσεις μιας πιθανής κοινωνικής αποτυχίας.

Exploring the Educational Perspectives of XBOX Kinect Based Video Games_Kandroudi, Bratitsis

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s