Περί δεινοσαύρων ο λόγος…

Δεινόσαυροι λοιπόν …βγαλμένοι από μια άλλη εποχή, ικανοί να τρελάνουν το μυαλουδάκι των μικρών παιδιών, εντυπωσιάζουν τόσο πολύ ανθρώπους όλων των ηλικιών. Βρέθηκα λοιπόν κάποια στιγμή με τα παιδιά της τάξης μου να συζητάμε για δεινόσαυρους, ήταν μία συζήτηση πέρα από το μάθημα αλλά πολύ ενδιαφέρουσα και ιδιαίτερα εποικοδομητική όπως αποδείχτηκε αργότερα. Αρχικά, εντυπωσιάστηκα με το γεγονός ότι τα παιδιά γνώριζαν πολλές πληροφορίες πάνω στους δεινόσαυρους και ήθελαν να μάθουν ακόμα περισσότερα. Έχοντας επισκεφτεί λοιπόν το μουσείο φυσικής ιστορίας του Λονδίνου και γνωρίζοντας ότι μέσω υπολογιστή οι αποστάσεις εκμηδενίζονται, αποφάσισα να δείξω στα παιδιά τόσο εικόνες όσο και βίντεο από το διάσημο μουσείο. Με μία μόνο λέξη θα πω ότι ξετρελάθηκαν! Κοιτούσαν με ανοιχτό το στόμα, σε κάθε φωτογραφία ακουγόταν επιφωνήματα θαυμασμού, περιττό να πω ότι ρωτούσαν και αργότερα το συζητούσαν μεταξύ τους γεμάτα ενθουσιασμό…

Είναι αυτές οι στιγμές τελικά που σε κάνουν να λες ότι ναι στην εκπαίδευση πρέπει να είμαστε ανοιχτοί σε όλα, ότι δεν πρέπει να ακολουθούμε μονοκόμματα το αναλυτικό πρόγραμμα αλλά να παίρνουμε τα στοιχεία που προκύπτουν στην τάξη μας και να τα μεταμορφώνουμε σε εκπαιδευτικό υλικό. Νομίζω εξάλλου ότι στο τέλος τα παιδιά αυτό που θυμούνται είναι αυτό που έκαναν πέρα από τα μαθήματα, αυτό που τα εντυπωσίαζε, που άλλαζε κατά κάποιο τρόπο τον εσωτερικό τους κόσμο…που τα “παίδευε” με την ευρύτερη έννοια του όρου.

Αναζητώντας λοιπόν κανείς πληροφορίες για τους δεινόσαυρους και προσπαθώντας να κάνει ταυτόχρονα και ένα γεωγραφικό μάθημα αλλά και να δώσει στα παιδιά την αξία των μουσείων, μπορεί να βρει ενδιαφέρον υλικό στην ιστοσελίδα του μουσείου φυσικής ιστορίας του Λονδίνου.

 Οι δεινόσαυροι στο μουσείο φυσικής ιστορίας του Λονδίνου

Μία ενδιαφέρουσα διδακτική πρόταση αν έχει κανείς διαδραστικό πίνακα στην τάξη του, είναι να ξεκινήσει ένα project για τους δεινόσαυρους (νομίζω ότι λειτουργεί τέλεια και στις μικρές ηλικίες).

Αρχικά λοιπόν ξεκινάμε μία συζήτηση για το τι είναι δεινόσαυρος, πότε περίπου έζησαν, τι έτρωγαν κλπ. Έπειτα συνεχίζουμε λέγοντας ότι σκελετοί δεινοσαύρων βρίσκονται στο συγκεκριμένο μουσείο, δείχνουμε φωτογραφίες, επιπλέον στη σελίδα του μουσείου (βλ. παραπάνω) υπάρχει προβολή σε 3D διαφόρων ειδών δεινοσαύρων (δυστυχώς στα αγγλικά, είναι όμως εύκολα και μπορούμε να το μεταφράσουμε στα παιδιά). Υπάρχει η δυνατότητα παιχνιδιών όπως “ποιος δεινόσαυρος είσαι” το οποίο μπορούμε να το μεταφέρουμε στα ελληνικά, να το προσαρμόσουμε στις ανάγκες της τάξης μας και να το μοιράσουμε στα παιδιά. Μπορούμε να βάλουμε τα παιδιά να γράψουν μια έκθεση και να ζωγραφίσουν τους δεινόσαυρους. Παρακάτω παραθέτω ένα βίντεο το οποίο δείχνει την αναπαράσταση του τρόπου ζωής του τυραννόσαυρου Rex. Μπορούμε να φτιάξουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με δεινοσαυράκια, το οποίο και θα παίζουμε στην τάξη.  Τέλος, μπορούμε να ορίσουμε έναν δεινόσαυρο σαν την μασκότ της τάξης μας και να το κρεμάσουμε στον τοίχο, να μας μαλώνει όταν κάνουμε αταξίες, να μας επιβραβεύει όταν είμαστε σωστοί, να μας υπενθυμίζει τους κανόνες!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s