Google Earth

504x_google_earth_dayΣήμερα λοιπόν έχω κολλήσει με το Google Earth…Νομίζω ότι είναι μια εκπληκτική δυνατότηταπου έχουν στα χέρια τους οι εκπαιδευτικοί. Παρακάτω θα αναφέρω κάποιους τρόπους που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για το μάθημα της γεωγραφίας και όχι μόνο!

1. Πρώτα πρέπει να “κατεβάσουμε”το πρόγραμμα τόσο στον υπολογιστή μας όσο και στους υπολογιστές του σχολείου. Πρέπει να το έχουμε και στο σπίτι μας ώστε να μπορέσουμε να το δουλέψουμε από πριν και όταν μπούμε μέσα στην τάξη να ξέρουμε τι θα κάνουμε.

2. Αν θεωρήσουμε ότι στην τάξη υπάρχει διαδραστικός πίνακας τότε μπορούμε εύκολα να δείξουμε στα παιδιά πληροφορίες. Όλα τα παιδιά κοιτούν στον πίνακα κι εμείς κάνουμε το μάθημά μας. Παράδειγμα: αν κάνουμε Παγκόσμια Ιστορία και το μάθημα της ημέρας εξετάζει την Αγγλία, τότε μπορούμε να βρούμε την πρωτεύουσα, το Λονδίνο, και να περιηγηθούμε στους δρόμους και στα μνημεία του. Πώς; Μόλις ανοίξουμε το πρόγραμμα Google Earth τότε πατάμε το όνομα Λονδίνο, “πετάμε” εικονικά για εκεί και κάνουμε ζουμ στους δρόμους του για να βρούμε το μάτι του Λονδίνου για παράδειγμα. Στο παρακάτω βίντεο βλέπουμε πως φαίνεται η ρόδα του Λονδίνου από το Google Earth

3. Αν μέσα στην τάξη δεν υπάρχει διαδραστικός πίνακας τότε μπορούμε να το προβάλλουμε με προτζέκτορα και αν δεν υπάρχει ούτε αυτή η δυνατότητα τότε μπορούμε να πάμε όλοι μαζί στους υπολογιστές και να βάλουμε τα παιδιά να ανοίξουν το πρόγραμμα και να πλοηγηθούν σε μια πόλη, στο Λονδίνο εν προκειμένω. Μπορούμε επιπλέον να τους βάλουμε να βρουν μνημεία στο χάρτη του προγράμματος και μετά να τα προβάλλουν στους συμμαθητές τους. Για καλύτερα αποτελέσματα μπορούμε να χωρίσουμε τα παιδιά σε ομάδες και να αναζητήσει η κάθε ομάδα διαφορετικό μνημείο ή ακόμα και να αναθέσουμε διαφορετική χώρα σε κάθε ομάδα. Καθώς θα προχωράμε στα μαθήματα τα παιδιά θα βρίσκουν μέσα από το Google Earth πληροφορίες για το μέρος που έχουν αναλάβει. Μόλις συλλέξουν όλες τις πληροφορίες τότε μπορούν να τα δείξουν στους συμμαθητές τους. Έτσι τα παιδιά θα έχουν μια περισσότερο ζωντανή εικόνα για τις  άλλες χώρες και δεν θα βλέπουν απλώς ένα βαρετό χάρτη…

Κάτι τελευταίο…το να πάμε τα παιδιά στους υπολογιστές δεν είναι υπόθεση του/της καθηγητή/τριας πληροφορικής….είναι περισσότερο δική μας δουλειά και λιγότερο δική του/της. Αυτός/αυτή θα δείξει στα παιδιά πιο εξειδικευμένα πράγματα σε τεχνικό επίπεδο…Μ’αυτόν τον τρόπο μπορούμε να ζωντανέψουμε τη διαδικασία της μάθησης και το μάθημα της γεωγραφίας να γίνει παιχνίδι. Επίσης, μπορούμε να βάλουμε τα παιδιά να αναζητήσουν το σπίτι τους, τη γειτονιά τους, το σχολείο τους, το μέρος που επισκέφτηκαν το καλοκαίρι και πολλά άλλα…δυνατότητες υπάρχουν πολλές, όρεξη;

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s